En natt på akuten

Helvetes jävla hals. Skitkul helg detta verkligen. I fredags skulle jag varit med ut i Ängelholm. Men så blev det inte, tänkte att eftersom jag var sjuk och inte hade varit på praktiken på dagen så var det lika bra att stanna hemma och vila. Så igår på eftermiddagen mådde jag lite bättre och tänkte att jag kanske kunde köra ut till Adam, som hade fest. Gjorde som tur var aldrig det utan gick o la mig redan halv nio. När klockan var halv två hade jag fortfarande inte lyckats somna och fick nästan ingen luft. Min hals var så svullen att jag inte kunde svälja min egen saliv ens. Inte roligt alls. Ringde till mamma och hon o pappa kom o hämtade mig och körde till akuten. Där tog en sköterska emot oss och hon tog blodprov och kollade så det inte var halsfluss. Sen fick vi sitta och vänta i ett litet äckligt rum och jag hade typ panik. Hatar sjukhus, hatar att inte få luft, hatar små rum. Ja. Sen när läkaren väl kom så gick vi in i ett annat rum och hon kollade halsen på mig och drog i min tunga. Sen sa hon att det inte fanns något att göra. Så jag fick smärtstillande och fick åka hem igen. Skitlyckat. Och folk undrar varför jag inte gillar läkare !? Dom gör ju inte ett jävla skit ändå. Iaf, kom hem och svullnaden hade gått ner litegrann. Och eftersom det inte gjorde lika ont längre så lyckades jag faktiskt somna. Sov väl från fem till halv ett eller nåt. Och halsen gör för jävla ont fortfarande. Men jag käkar piller, som jag hatar! Men har inte direkt något val när jag inte får luft annars.

Så alltså har jag missat en dag praktik och två fester bara för min jävla hals! Kul liksom.

Men ja, nu är jag iaf ledig. Inte skola förrns på onsdag ju. Får hoppas jag är frisk tills dess. Vi ska ju faktiskt börja jobba nu ^^ Kent snackade nåt om att jag skulle börja med el. Det är ju kul :) Fast han tror nog att jag inte gillar det, var på dåligt humör när vi repeterade det sist. Men vafan,. inte så lätt att koncentrera sig när byggare jobbar överallt och det låter som om hela jävla huset borras i.

Hm. Nåt mer som hänt.
Ja, i tisdags var jag i danmark med Jenny, faster, Filip o Linus. Myckte mysigt. Men lite läskigt när vi satt på torget och käkade och nån jävla knarkare började bråka och kastade glasflaskor o hade sig. Hade vi inte haft Filip o Linus med hade jag inte brytt mig ett jäkla dugg. Men man är väl mer rädd om sina små kusiner än sig själv antar jag :P

Nej, jag ska nog försöka få i mig lite mat. Hur det nu ska gå till. Och så ska jag dricka saft och kolla tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0