För jag har tagit studenten, fyfan vad jag är bra!

Det var en hård, men jävlar så underbar, dag igår! Efter att ha lyckats sova ungefär tre timmar så var det dags att kliva ur sängen och börja göra sig fin. Dusch, smink, hår, kläder. Halv fem ringde det andra alarmet. Jag hade tydligen sovit igenom det första :P Upp kom jag iaf, och klar blev jag. Farfar var snäll och körde mig till bussen. Jag var så trött!
Emma, Lollan och Gabbi hoppade på bussen i Grevie och sen blev det champagnefrukost i stadsparken i Ängelholm. Så mysigt. Vi dukade upp med frukost och jordgubbar, brieost och champagne. Smaskens! Blev fotograferade också av inhyrd fotograf som sprang omkring där :P Strax innan tio gick vi från parken för att samlas klassvis och få betyg och sådär. Jag blev nöjd! 15 VG, 9 MVG och 9 G. Jag är helt klart nöjd med det! Därefter blev det fotografering i parken med klassen. Och snälla som dem är så fick jag vara med! :D Sedan bar det iväg till kinarestaurangen i passagen där vi åt en jäkla massa. Fyfanken så mätt man blev! Under tiden som vi käkade så började det regna. Blev lite smått orolig för utsläppet och bilen.

Klockan 14.00 var det avslutning i aulan. Folk var på G och sjöng och dansade! Ingen ordning på nånting. Haha. Kul iaf. Klockan 15.00 befann vi oss i trapphuset i parkskolan. Och då var det dags! Vi skulle äntligen få springa ut. Herregud säger jag bara! Helt otroligt underbart. Vilken känsla! Sjukt! ;D Ut sprang vi och skrek, sjöng, blåste i våra jädrans visselpipor och var allmänt högljudda och glada! Fick min skylt och en massa blommor och grejer kring halsen. Tog ett varv genom stan sen räckte det för mig. Gick till bilen för att hitta allt folk som var där för att gratulera mig. Fick ännu mer blommor och kramar och det togs en jäkla massa foton. Jag, Jennie, Jenny och Kim tog plats i bilen och sen bar det av på några turer i stan. Helt jävla underbar bil, så jädrans snygg. Och roligt var det. Blåste i min visselpipa och sjöng och drack cider. Både mamma och pappa lyckades placera sig så att de kunde ta ännu mer kort!

Vid sex-tiden var jag hemma hos mamma i grevie för att gratuleras av släkt och vänner. Fick fina presenter, en massa blommor och pengar! :) Åt jättegod smörgåstårta som mamma själv hade gjort och pratade och skrattade. Till efterrätt blev det världens godast chokladkaka, på min beställning såklart. Vanlig kladdkaka ungefär underst och över det häller man grädde och smält vit choklad som man sen låter stelna. Som Marie uttryckte det: Sinnesorgasm!

Mina vänner och jag begav oss sen ner i byn till Louise och där plockade vi upp henne och Ebbe, för att sedan dra ner till Emma och förfesta innan vi tog bussen till stan. För min del blev det Saloon där jag blev bjuden på en shot av Nash, eller hur han nu stavar sitt namn. Jag tror det är han som äger hela stället. Trevlig påg iaf :) Vi sjöng och jag var glad! Mycket bra. När det stängde i källaren där så drog vi in på tres och drack lite till innan vi fortsatte till Noah på efterfest! Hade riktigt jävla roligt hela kvällen! :) Hos Noah märkte jag dock att jag hade tappat ett örhänge och jag råkade sätta eld på min studentmössa. Det viktigaste är kvar, alltså namnet och sådär och meddelanden som folk skrev i mössan. Finns bild på den på min bilddagbok, tillsammans med en jävla massa bilder till. barbieisdead.bilddagboken.se

Vid lunchtid idag kom pappa och hämtade mig i stan och körde mig till mamma där jag käkade smörgåstårta och chokladtårta igen. Mums! Sen packade jag ihop alla grejer och mamma körde mig hem. Väl hemma gick jag o la mig och sov till 18.00 när farmor kom ner och frågade om jag inte skulle kolla på fotbollen. Jävla skitmatch. Sverige är så jäkla dåliga! Nu är jag iaf sjukt trött och ska nog snart sova. Imorrn är det tillbaka till verkligheten och jobb. Blää!

Snart är det midsommar, mina vänner! :D

Kommentarer
Postat av: Mist

Grattis ;)

2008-06-16 @ 01:08:34
Postat av: Robin

Jaså?!? Bra gille där eller? Nästa gång följer jag med då, om jag har någonstans att sova då, Josefin ;)

2008-06-16 @ 13:21:11
URL: http://rubbejungel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0