Barn!

När ett barn tar ens hand och tittar upp på en med sin oskyldiga blick är det som om man slungas rakt in i verkligheten, som den borde vara. Barns kärlek är ovillkorlig. Barn fascineras av enkla nöjen. Jag träffade mina yngsta kusiner idag. Den äldsta av dem skapade en lek som gick ut på att slå på en sten med en pinne och försöka undvika att jag kunde trampa på stenen. Han skrattade och puttade omkring stenen tills han var andfådd. Den yngsta av dem kröp upp bredvid mig i soffan lite senare och jag la upp armen på ryggstödet. Det tog en liten stund men han flyttade sig lite närmare och lutade huvudet mot min axel. Där satt vi och hade det mysigt tills farmor/mormor plockade fram kameran och tvunget skulle fotografera oss. Då blev den lille rastlös och vände ryggen till. Inte konstigt att så många vuxna har problem med att visa ömhet för varandra när det redan i så unga år ska bli en stor grej av något så "litet". 

Förundras, fascineras, älska och låt dig bli älskad av världen.  


Kommentarer
Postat av: Mamma

Just det stumpan!<3 Glöm bara inte att låta andra älska dig också....

2010-10-31 @ 10:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0